۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۹۶۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب شاهد:

شجاعت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم از فضایل امام حسین بود 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد، گفت: آنچه که در حیات طیبه امام حسین(ع) بسیار مشهور است، شجاعت، آزادگی و ایستادگی ایشان در برابر ظلم وستم است.
میلاد امام حسین

معصومه فراهانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت سالروز ولادت سومین امام شیعیان، امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) سومین امام معصوم ما، ثمره پیوند مبارک امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، دخت گرامی نبی اکرم(ص) هستند.

 

وی در ادامه افزود: آنچه که در حیات طیبه امام حسین(ع) بسیار مشهور است، شجاعت، آزادگی و ایستادگی ایشان در برابر ظلم وستم است.

 

فراهانی در تقسیم بندی مراحل زندگی امام حسین(ع) بیان داشت: ایشان شش سال از عمر مبارک‌شان را در زمان جد بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) و سی سال را در کنار پدر بزرگوارشان سپری کرده‌‌اند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) تاکید کرد: امام حسین(ع) در جبهه‌های نبرد با ناکثین و قاسطین در زمان خلافت امام علی(ع) حضور داشتند و در جنگ جمل نیز فرماندهی جناح چپ سپاه امام علی(ع) را عهده دار بودند.

 

وی در ادامه افزود: ایشان همچنین در جنگ صفین از راه سخنرانی‌های پرشور و تشویق یاران امام علی(ع) جهت شرکت در جنگ و در پیکارها نقش موثری داشتند؛ در جریان حکمیت نیز یکی از شهود ماجرا از جانب امام علی(ع) بودند.

 

فراهانی بیان داشت:  امام حسین(ع) بعد از شهادت امام علی(ع) در سال 40 هجری، به مدت 10 سال در کنار برادر بزرگوارشان حضور داشته و در زمان حرکت نیروهای امام حسن(ع) به سمت شام در صحنه‌های نظامی یار و همراه ایشان بودند و بعد از شهادت امام حسن(ع) در سال 50 هجری در برابر معاویه و پس از آن در مقابل یزید مبارزه کردند.

 

وی تاکید کرد: انحراف از اصول و موازین اسلام از زمان عثمان شروع شده بود و در زمان امام  حسین(ع) به اوج خودش رسیده و در جامعه گسترش پیدا کرده بود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ابراز داشت: معاویه با سیاستمداری خاصی به کارهایش وجهه اسلامی می‌بخشید و پس از آن یزید با کنار گذاشتن عوام فریبی‌ها، به نام اسلام هر کاری که میل داشت انجام می‌داد.

 

فراهانی در ادامه افزود: امام حسین(ع) در این زمان، دیگر سکوت را جایز نمی‌دیدند و در سال 61 هجری قیام کرده و در روز عاشورا و سرزمین کربلا به شهادت رسیدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روایات از ماه شعبان، ماه نبی اکرم(ص) یاد شده و اعیاد بسیاری در این ماه قرار دارد، ان‌شاءالله همگی ما بتوانیم بهره کافی و وافی از ایام پر فیض این ماه ببریم./966/302/ب3

ارسال نظرات